Premierowe recitale violi organista (w Krakowie na Międzynarodowym Festiwalu Pianistycznym Królewskiego Miasta Krakowa – 18. października 2013 i Festiwalu Conrada – 21. października 2013) były ogromnym sukcesem artystycznym i medialnym. Materiał filmowy z pierwszego koncertu violi obejrzało w serwisie Youtube ponad 3 mln osób. Informacje o powstaniu instrumentu pojawiły się w najpoczytniejszych mediach światowych, m.in. BBC, The Telegraph, France 24, Deutche Radio Kultur, Corierre della sera, MSN, Oman Daily Observer, Hindustan Times, Taipei Times.
W latach 2014-20 Zubrzycki odbył europejskie tournée z recitalami na violi organista (90 recitali w 19 krajach), goszcząc m.in. na Stockholm Early Music Festival, Mänttä Music Festival, Wratislavia Cantans, Ghent Festival of Flanders, Kotor Art Festival, Polish Music Days w Turcji, Ohrid Summer Festival, Milano Classica, Gaudete! Festival Internazionale di Musica Antica we Włoszech, Buccharest Early Music Festival, Summer Festival of Early Music w Pradze, Kristupo Festivaliai w Wilnie, Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, European Renaissance Music Festival w zamku Clos Luce w Amboise, Les Nuits de Septembre w Liege, Kromer Biecz Festival, Musikfestspiele Saar, Niemcy, Festival van Vlaanderen Kempen, MIM, Bozar, Belgia, festiwale w Treviso, Valvasone, Abbiategrasso, Vigevano, Pavia – Włochy, Flautus Festival Sion – Szwajcaria, Stavanger Konzerhaus – Norwegia, Budapeszcie, Székesfehérvár, Veszprém – Węgry, Bratysława – Słowacja, Zagrzeb – Chorwacja, koncerty z cyklu Leonardo 500; w Metz, Reims – Francja, Zamek Kalmar – Szwecja, Uniwersytet Genewski – Szwajcaria.
W 2015 ukazały się dwa albumy z muzyką wykonywaną na violi organista. Solowy album „Viola organista – The da Vinci sound” to wydawnictwo wyjątkowe pod wieloma względami: to nie tylko pierwsze na świecie nagranie recitalu „instrumentu Leonarda da Vinci”, ale również pierwszy polski projekt muzyczny sfinansowany przez melomanów z całego świata dzięki globalnemu portalowi crowdfundingowemu Kickstarter. Na płycie znalazło się osiem utworów epoki baroku (w tym jedyny w historii utwór skomponowany z myślą o instrumencie klawiszowo-smyczkowym, Sonata na Bogenklavier C. Ph. E. Bacha) oraz, jako bonus, muzyka skomponowana przez samego Leonarda da Vinci – której zapis wielki mistrz namalował na obrazie „Portret muzyka”. Płyta uzyskała nominację w 22. edycji Nagrody Fryderyk 2016, oraz nominację International Classical Music Awards – ICMA 2017 – w kategorii Baroque Instrumental.
Do drugiej produkcji Zubrzycki został zaproszony przez islandzką piosenkarkę, Björk, która przygotowała akustyczną wersję swojej ostatniej płyty „Vulnicura” w wersji na głos, violę organista i kwartet smyczkowy. Album ukazał się w dwóch wersjach: na CD i płycie winylowej.
Równolegle z działalnością koncertową trwały dalsze prace nad opracowaniem nowego modelu instrumentu. Konstruktor-wykonawca poszukiwał poszerzonych możliwości brzmieniowych i ekspresyjnych instrumentu, odpowiadających wymogom wciąż poszerzanego repertuaru z epoki renesansu i baroku. Jednocześnie ponownie analizował szkice Leonarda da Vinci, oraz inne źródła historyczne. Praca nad napisaniem książki „Leonardo da Vinci. Historia pewnego instrumentu”, której współautorką jest Magdalena Zubrzycka, przyniosła też wiele nowych istotnych informacji dotyczących dalszej historii wynalazku Leonarda.
W roku 2021 w pracowni Sławomira Zubrzyckiego powstała viola organista opus 2.